Alles online: social media, web en meer

De beste manier om met jouw klanten in contact te komen en te blijven is natuurlijk offline. Via je bestaande netwerk leren mensen jou kennen, ze leren van je te houden en gaan je vertrouwen (Know-like-trust)

Autopromo kan jou met het geheel aan promo helpen:

Don kan je coachen om het beste uit jezelf te halen. Zowel als je moet gaan (door-)starten, maar ook als je een verkwikking nodig hebt als je denkt vast te zitten!

Voor je digitale communicatie maken we samen een plan. Welke middelen zetten we in, wanneer en waarom?

Website

Je website (te vinden via 1 of meer domeinnamen) is meestal de basis voor je online communicatie. Een website maken wij zelf meestal in WordPress, omdat dit de meest gebruikte CMS is, waarvoor de meeste oplossingen voorhanden zijn.

SEO

Maar zorg er wel voor dat jouw website door Google (en andere zoekmachines) op de juiste zoekwoorden kan worden gevonden en liefst bij nieuwe klanten op de eerste pagina naar boven komt!

Social media

Wil je op een digitale manier interactie aangaan met je (potentiële) klanten, gebruik dan de juiste social media kanalen:

Facebook

is verreweg het belangrijkste social media platform. Wij helpen je met het aanmaken van een bedrijfspagina, maar ook met een strategie om voldoende klanten hiermee te bedienen. Advertentiebeheer hoort hier natuurlijk ook bij. Facebook heeft ook een eigen Messenger en WhatsApp waar ook strategieën (met en zonder bots) op losgelaten kunnen worden.

Instagram

Is formeel ook van Facebook en kan worden meegenomen in het Facebook advertentiebeheer. Maar heeft vooral een focus op het delen van foto en video, dus niet voor alle bedrijfsactiviteiten geschikt.

Twitter

Is juist tekst-georiënteerd (terwijl video en foto ook mogelijk is) gaat om nieuwswaarde en is daarom ook de meest vluchtige van alle social media. Wordt momenteel vooral gebruikt voor nieuws, techneuten en politiek geïnteresseerden of specifieke niches.

LinkedIn

Het beste online CV-programma, maar stiekem dus een laagdrempelige manier om iemand te benaderen voor je bedrijf. Veel collega’s van autopromo vergeten dit medium, dus vooral hier zijn nu volop kansen!

Mailchimp en LaPosta

Naast direct offline contact is het sturen van een (persoonlijke) mail nog steeds de meeste effectieve manier om mensen te bereiken. Wij helpen ondernemers met een strategie om e-mailadressen te verzamelen en regelmatig relevante mail te sturen. Dat helpt!

YouTube

Voor sommige bedrijven is een YouTube-kanaal relevant. Voor anderen alleen een (inline) video op de website. Ook daarvoor kan YouTube interessant zijn, want YouTube zorgt voor de beste en snelste weergave op alle apparaten en (omdat het van Google is) worden de video’s zelf ook gemakkelijk gevonden.

Deel deze link met bekenden op ...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email